قیمت سختی گیر رزینی تمام اتوماتیک

razayonesi12

قیمت سختی گیر رزینی تمام اتوماتیک و نصب انواع سختی گیر رزینی  و فیلتر سختی گیری آب آنیون ها و کاتیون هاسختی گیری آب منشاء سختی های کاتیونی و سختی های آنیونی برخی از اطلاعات کاتیون ها و آنیونها که منشاء آنها از کجا است آهن : در سنگ و خاک به صورت اکسیدهای فریک و هیدروکسیدهای فریک یافت می شود آهن عنصری ضروری است و میزان دریافت روزانه ی توصیه شده ی این عنصر 14 mg می باشد.

منگنز :در سنگ و خاک یافت می شود در آبهای طبیعی با آهن همراه است ترکیبات متداول منگنز در آب های طبیعی عبارت اند از منگنز بی کربنات ، منگنز کلرید ، منگنز سولفات بالا بودن غلظت منگنز در آب سبب ایجاد لک ،طعم ناخوشایند و رشد میکروارگانیزم ها می شود این عنصر برای گیاهان و جانوران و انسان مفید و مقدار دریافت آن 4mg است.

بی کربنات – کربنات :بی کربنات از اجزای اصلی آب طبیعی است .از اثر آب حاوی کربن دیوکسید بر سنگ آهک ،مرمر ،گل سفید ، کلسیت ، دولومیت و سایر کانی های حاوی کربنات کلسیم و منیزیم حاصل می شود.

سولفات :اغلب ترکیبات سولفات در آب باران نیز موجود است غلظت سولفات در آب طبیعی معمولا از 50mg کمتر است که غلظت بالای سولفات طعم آب را به تلخی و یا دارویی مضر می گردد استاندارد آب آشامیدن 300 الی 400 mg است و استاندارد بین المللی آن 250 mg است.

فسفات :فسفر مانند نیتروژن اهمیت زیادی در آب طبیعی دارد این دو عنصر از مواد مغزی مهم و عامل اصلی باورسازی در آب های طبیعی به شمار می روند دریافت روزانه 800mg فسفر برای انسان توصیه می گردد و چون در آب فسفر کم است استانداری نسبت به خنثی سازی آن نیست.

فلوئورید :این ماده فقط در چند نوع سنگ یافت می شود و اندکی در آب محلول است و ممکن است از بعضی از سموم حشره کش ، از ضایعات شیمیایی ، و از ذرات معلق و گازهای تولیدی کارخانه های ذوب و استخراج آلومینیم نیز فلوئورید دریافت کنند و دریافت فقط روزانه 2.5 mg توصیه می گردد.

نیترات :نیتروژن عنصری پیچیده است در آبهای طبیعی به صورت گوناگون یافت می شود نیتروژن آلی، آمونیاک ،گاز نیتروژن ، نیتریت و نیترات از جمله تشکیل شده و در مجوع به نیترات تبدیل می گردد آلودگی نیترات منشاء آن از زمین های کشاورزی و کارخانه جات با فاضلابهای شیمیایی تشکیل می گردد و در آبهای سطحی مقدار نیترات ناچیز است مگر تداخل با طبیعت و موارد ذکر شده آلوده به نیترات می گردد و انسان نیازی به این مواد خطر ناک ندارد.

قیمت سختی گیر رزینی تمام اتوماتیک
مدل های سختی گیری
رزین آنیون
رزین کاتیون

رزین بازی ضعیف
رزین بازی قوی

ناخالصی های یونی ( مزه تلخی و شوری آب )
نمک های محلول در آب به صورت کاتیون ها یا آنیون ها هستند.
مزه شور آب ناشی ازیون کلر می باشد . این شوری بستگی به ترکیبات شیمیایی آب دارد . اگر کاتیون سدیم باشد در آبهای با غلظت کلر 250mg مزه شور محسوس است اما اگر کاتیون کلسیم یا منیزیم باشد مزه شور تا غلظت 1000 mg یون کلر هم ممکن است آشکار نشود

تلخی آب بخاطر وجود نمک های منیزیم می باشد.
مزه گس ، مربوط به آهن و آلومینیوم محلول در آب است .
مزه گندیدگی آب ناشی از املاح آلی در آب است .

آب هایی که ترش هستند ph کمتر از 3 دارند .
مزه صابون داشتن آب نشانه ph بالاتر از 9 می باشد
تصفیه نهایی و تنظیم خروجی آب تولید :

بدون شک آب تولیدی از واحد های نمک زدایی حاوی مقداری مواد معدنی و قلیاییت بوده و ph پایینی دارند ، معمولا در تصفیه نهایی آب تولیدی از یک یا چند مورد فرآیندهای زیر استفاده می شوند
تثبیت آب تولیدی با افزایش قلیاییت کربناته
ممانعت از خورندگی

معدنی سازی مجدد به وسیله شیر میکس و فیلتر میکس آب خام برای مخلوط کردن آب تولیدی با آب دارای مواد معدنی بالا گند زدایی
تصفیه بیشتر جهت بهبود کیفیت آب
تنظیم ph خروجی و تنظیم مواد معدنی حذف شده توسط دستگاه تصفیه آب صنعتی و تنظیم عدد TDS خروجی به عدد 120 الی 250 که مناسب آب آشامیدن است

اطلاعات بیشتر در این زمینه

قیمت سختی گیر رزینی تمام اتوماتیک

گروه صنعتی و بین المللی تمدن آریا